कान्तिपुर वेबसाईट
AdvertisementAdvertisement

भूमिगत स्वार्थहरूविरुद्ध

किशोर नेपाल

समाजवादी चिन्तक प्रदीप गिरि लोकतन्त्रमा जनताले जनप्रतिनिधि चयन गर्न प्रत्येक पाँच वर्षमा गरिने चुनावलाई प्रत्येक वर्ष नागपञ्चमीका दिन गरिने नाग अथवा सर्पदेवको विशेष पूजा…–अर्चनासँग तुलना गर्नुहुन्थ्यो । हिन्दुहरूले हरेक वर्षातमा नागका नाममा पञ्चमी छुट्याएका हुन्छन् । त्यस दिन नागको भव्य पूजा हुन्छ । सर्पलाई दूध चढाइन्छ र मानवजातिलाई डसेर दुःख नदिन नागराजको आरती गाइन्छ ।

भूमिगत स्वार्थहरूविरुद्ध

तर, भोलिपल्टैदेखि मानिस र सर्पबीच संघर्ष सुरु हुन्छ । न सर्पले मानिसलाई डस्न छाड्छ, न त मानिसले नै सर्पलाई लखेटीलखेटी मार्न छाड्छ ।

आजको बहुदलीय राजनीतिमा सबै राजनीतिक दलका नेता–कार्यकर्ता र जनताबीच चुनावको समयमा यस्तै सम्बन्ध हुन्छ । फेरि, नागपञ्चमीको भोलिपल्टै सर्पहरूले मानिसलाई झम्टन पुगेजस्तै राजनीतिक दलका नेता–कार्यकर्ताहरू र मतदाता जनताबीच लखेटालखेट चल्छ । यो सनातनदेखि चलिआएको कुरा हो । भगवान् विष्णुको सुरक्षाकवचका रूपमा रहेका नागहरू अन्ततः सर्प नै हुन् । राजनीतिक दलहरूका नेता–कार्यकर्ता र जनताबीच भक्तिभावको मौसम सुरु भइसकेको छ । नेता–कार्यकर्तासँग जनताको दोहोरी सुरु भइसकेको छ ।

अघिल्लो साता माओवादी केन्द्रका अध्यक्ष प्रचण्डको चुनावी अभियानको आकलनका लागि गोरखा पुगेका हामीले स्थानीय पर्यवेक्षक मित्रहरूको दाबी सुन्यौं— ‘चुनावमा प्रचण्डको विकल्प नै छैन ।’ ‘विकल्प नै छैन’ त पक्कै होइन होला । स्थानीय बुद्धिजीवीहरूका अनुसार, पछिल्लो समय विकसित राजनीतिक घटनाक्रमले गर्दा गोरखामा प्रचण्डलाई सहज छ । ‘हामी माओवादीलाई भोट हाल्न सक्दैनौं’ भनेर नारा लगाउने कांग्रेसजनले देशको वास्तविक परिस्थिति बुझ्न थालेका छन् । भावनात्मक हिसाबले पनि, शाहवंशको मूलकेन्द्रका रूपमा रहेको गोरखाबाटै प्रहरीका दुईवटा बन्दुक खोसेर जनयुद्ध गर्न निस्केका प्रचण्डले, देशबाट शाहवंशको अवसानपछि पनि, गोरखाबाट चुनाव जित्नु आवश्यक थियो । जनताले गोरखाको त्यो अवस्था निकै राम्ररी बुझेको देखिन्छ ।

चुनाव हुने दिन तय भइसकेपछि देशका विभिन्न निर्वाचन–क्षेत्रमा हुने प्रचारमा अनेक प्रकारका बन्धन लगाउने निर्वाचन आयोगको भूमिका चुनावका लागि स्वतन्त्र वातावरण निर्माणमा सहायक हुने देखिएन । चुनाव भनेको मानिसको सबैभन्दा महत्त्वपूर्ण नैसर्गिक अधिकार हो । चुनाव अभियान भनेको कोलाहल होइन । चुनाव सञ्चालकहरूले यो कुरा कतै पनि बुझेको देखिएन ।

गोरखामा प्रचण्ड जनतासमक्ष निकै शालीन र मर्यादित हिसाबले प्रस्तुत भए । राजधानीबाट निस्किँदा उनले ठूलो आकारको चुनाव टोली लिएर ननिस्किएको भए त्यसको निकै राम्रो प्रभाव पर्ने थियो, उनको सामीप्य खोज्ने माओवादी कार्यकर्ताहरूले त्यो अवसर पाउने थिए । नेताहरूप्रति अपनत्व प्रकट गर्ने स्वभाव बढ्दै गएको छ देशमा । संविधानसभाको पहिलो र दोस्रो चुनाव अनि त्यसपछि सम्पन्न दुईवटै संसदीय चुनावमा नेताले आफूहरूसँग सामीप्य नराखेको जनगुनासो रहँदै आएको छ ।

गोरखा मात्र होइन, गोरखाबाट बाहिर, झापा, मोरङ तथा मधेश प्रदेशका आठवटै जिल्लामा जनताबीच नेताहरूको आकर्षण बढ्दै गएको छ । जनताका मनमा नेताहरूको नजीक हुन पाए आफू र आफ्नो परिवारको जीवनमा केही परिवर्तन आउने थियो भन्ने आशा पलाउन थालेको छ । खास गरेर मधेश प्रदेशका नेताहरूले जनतालाई आफूप्रति निर्भर बनाउने नीति लिएको देखिन्छ । जनता प्रलोभनमा पर्न चाहँदैनन् । न त, पहिलेको चुनावमा जस्तो मतदानको अघिल्लो दिन मांस र मदिराको मातमा लट्ठिएर मतदान केन्द्रमै पुग्छन् । चारवटा ठूला चुनावपछि मतदाताको आदत फेरिन थालेको छ ।

यी सानातिना कुराबाहेक, नेपाली मतदाताबीच दृढताका साथ देशलाई हाँक्न भारतका नरेन्द्र मोदी र चीनका सी चिनफिङजस्ता नेता चाहिने चर्चा चल्न थालेको छ । सरसर्ती हेर्दा यी दुवै व्यक्तित्वबीच सैद्धान्तिक विरोधाभास छ । तर, जनताले यिनीहरूलाई सामर्थ्यवान् नेताका रूपमा लिएका छन् । समयसँगसँगै राजनीतिका विम्बहरू बदलिन थालेका छन् । मोदी र सी उदाहरणका रूपमा प्रस्तुत हुनु यसैको उदाहरण हो । जनता देशलाई सबल र समर्थ नेतृत्वको आवश्यकता छ भन्ने निष्कर्षमा पुगेका छन् । यसलाई राजनीतिक दलका नीतिनिर्माताहरूले कसरी बुझ्लान्, त्यसैमा धेरै कुरा भर गर्छ ।

नेपालमा साम्यवादी शासन व्यवस्थाको निकै ठूलो आकर्षण छ । यो अस्वाभाविक पनि होइन । आठ दशकअघिसम्म पूरै देशका जनता सामन्तवादी सत्ताअगाडि लम्पसार परेकाले पनि जनताको नूर गिरेको हो । अहिले कानुनी रूपमा त्यस्तो अवस्था नभए पनि व्यावहारिक रूपमा त्यसमा कुनै परिवर्तन आएको छैन । हिजोका जमिनदार र पटवारीहरू नै आजका जनप्रतिनिधि हुने अवस्थाको अन्त्य नभएसम्म सामन्तवादको जग बलियो रहने पक्का छ । अहिलेसम्म पनि, देशको शासनको वास्तविक बागडोर जनप्रतिनिधिहरूका हातमा परेको छैन । शासनको बागडोर नेपालका राजाहरूका हातमा पनि थिएन भन्ने सबभन्दा ठूलो उदाहरण त राजा वीरेन्द्रको वंशनाशको घटनाले नै प्रमाणित गरिसकेको छ । राजा वीरेन्द्रको वंशनाशको कारक के थियो ? के यसमा भारत, अमेरिका, चीन र रुसको हात थियो ? पक्कै थिएन । न त युवराज दीपेन्द्रको संलग्नताको कुनै प्रामाणिक कथन वा तर्क नै यसमा जोडिएको थियो ।

दुई सय चालीस वर्ष पुरानो एउटा विजयी राजवंशको विनाश विश्वकै लागि सानो घटना थिएन । तर, न त वंशनाशपछि राजगद्दी सम्हाल्ने राजाले त्यसमा छानबिनको चासो देखाए, न राजाकै परमाधिपतित्वमा रहँदै आएको ‘शाही’ सेनाले । नेपाल सरकारका प्रधानमन्त्री गिरिजाप्रसाद कोइरालालाई अपमानित गरेर नेपाली राजसंस्थाको चिता जल्यो ।

नेपालको इतिहासमा यो एकल घटना थिएन । षड्यन्त्रका हजारौं घटनापछि राजा वीरेन्द्रको वंशनाश भएको थियो । गुरु–पुरोहित, भाइ–भारदार, साहु–महाजन, जोगी–संन्यासी, किचकन्नी र ख्याकको बास भएका दरबारहरूमा कस्ताकस्ता तमासा हुन्थे, कसले भन्न सक्छ ? कुन कुरा इन्कार गर्न सकिँदैन भने, नेपालमा एउटा यस्तो सानो भूमिगत वर्ग छ जसले यस देशको भाग्य निर्धारण गर्छ । नेपालको सम्पूर्ण धन, सम्पत्ति, हीरा, मोती, जवाहरात, जग्गा–जमिन यही वर्गको कब्जामा छ । यस वर्गको कब्जाबाट देशलाई मुक्त नगरेसम्म विकास सम्भव छैन । तर, बिरालाको घाँटीमा घण्टी कसले बाँध्ने ? ‘देश सेवक’ कर्मचारी, आफूलाई मुक्तिदाता बताउने नेताहरू र आफूलाई उद्योगपतिका रूपमा प्रस्तुत गर्ने बिचौलियाहरू सबैसबै त्यही भूमिगत गिरोहको कब्जामा छन् !

यस पटकको चुनावमा देशलाई आफनो मुट्ठीमा अँठ्याएर बसेका विभिन्न जात–जाति, वर्ण र वर्गका मानिसको नकाब खुल्ने आशा गर्न सकिन्छ । यस पटकको चुनावमा दुई–तीन थरीका कांग्रेस, तीन–चार थरीका कम्युनिस्ट एवं तागाधारी र गैरतागाधारी सहभागी हुँदै छन् । कांग्रेसभित्रको विभाजन त्यति असहनीय छैन । तर कम्युनिस्ट, खास गरेर एमाले र माओवादीबीचको लडाइँ र झगडाले कम्युनिस्ट अस्तित्व धरापमा पार्ने डर छ ।

यति बेला नेपाल कम्युनिस्ट पार्टी (एमाले) र यसका अध्यक्ष खड्गप्रसाद शर्मा ओलीले राष्ट्रपति विद्यादेवी भण्डारीलाई नराम्रोसँग गोलचक्करमा फसाएका छन् । ‘म नै राज्य हुँ’ भन्ने तत्कालीन प्रधानमन्त्री ओलीको प्रभावमा परेर उनले दुई पटक संसद् विघटन गरिदिइन् भने दुई पटक संसद्ले लालमोहरका लागि पठाएको विधेयक फर्काइदिइन् ।

नेपालमा अहिले अस्तित्वमा रहेको संघीय गणतान्त्रिक संविधानविरुद्ध भएको यस षड्यन्त्रलाई प्रधानमन्त्री शेरबहादुर देउवा नेतृत्वको सरकारले चिर्न सकेन । यसबाट प्रमाणित हुन्छ— संघीय गणतन्त्र नेपालको राजनीतिमा निर्दलीय पञ्चायतकालीन ‘जनपक्षीय’ पञ्चहरूको प्रभाव अद्यावधि कायमै छ ।

सरकार एउटै पार्टीले बनाएको छ कि पार्टीहरूको गठबन्धनले ? यो महत्त्वपूर्ण प्रश्न होइन । अहिलेका सन्दर्भमा देउवा नेतृत्वको माओवादीसहितको गठबन्धन एकातिर छ भने, अर्कातिर प्रतिपक्षी नेता ओली नेतृत्वको राष्ट्रिय प्रजातन्त्र पार्टी (लिङ्देन) र राष्ट्रिय प्रजातन्त्र पार्टी (कमल थापा) गठबन्धन छ । तर, देउवा नेतृत्वको गठबन्धनका नेता प्रचण्ड र ओली नेतृत्वको गठबन्धनका नेता ओलीबीच शास्त्रार्थ चलिरहेको छ । ओली भन्छन्, ‘प्रचण्डलाई सुधार्न खोजेको, सकिनँ ।’ ओलीमा राजनीतिक नम्रता पटक्कै देखिन्न । उनलाई ‘जब’ र ‘यदि’ को ज्ञान छैन । प्रचण्डमा नम्रता छ । एउटा टेलिभिजन एंकरले उनलाई सोधेका थिए, ‘हामीले तपाईंलाई इमानदार भन्नुपर्ने ?’ प्रचण्डको जवाफ थियो, ‘हामी इमानदार नभएका भए यहाँसम्म आइपुग्ने थियौं त ?’

नेपाल सरकार र विद्रोही माओवादीबीच शान्ति सम्झौता भैसकेपछि, संघीय गणतन्त्र नेपालको संविधान निर्माण भैसकेपछि, देशको संघीय संरचना तयार भैसकेपछि प्रचण्डमाथि सत्र हजार नेपाली मारेको आरोप लगाउनु गलत हो । ती सत्र हजार माओवादीबाट मात्र मारिएका थिएनन् । शाही सेनाले पनि त्यत्तिकै मानिस मारेको थियो । तत्कालीन शाही शासनको नजिक रहेका ‘ठूला–बडा’ ले जे भन्छन्, त्यही सत्य हुने हो र ? आजका नेपाली जनता तानाशाही शासनबाट रत्तीभर डराउँदैनन् । उनीहरू मात्र आत्मविश्वासयुक्त र प्रभाविलो लोकतन्त्रको खोजीमा छन् ।

प्रकाशित : कार्तिक २०, २०७९ ०८:३५
प्रतिक्रिया
पठाउनुहोस्
जनताको राय

भ्रष्टाचारी ठहर कांग्रेस सांसद टेकबहादुर गुरूङको निलम्बन फुकुवा गर्ने सर्वोच्च अदालतको आदेश र आदेश कार्यान्वयनका लागि अदालत प्रशासनले देखाएको सक्रियताबारे के भन्नुहुन्छ ?